В Україні запрацював «розумний автовокзал»

     Компанія «Укрпас» розробила концепцію «розумного автовокзала» і запровадила її на Центральному вокзалі Києва. Завдяки реалізації новітнього проєкту, робота автовокзалу стане здебільшого автоматизованою. Про це повідомив власник «Укрпас» Олег Міщенко.

     За його словами, пілотний проєкт покликаний зробити автостанції та пасажирські перевезення цифровізованими, тобто мінімізувати людське втручання. Це запобігає корупційним ризикам, дає можливість перевізникам прозоро працювати, а пасажиру комфортно подорожувати.

     Довідка. Компанія «Укрпас» – онлайн-сервіс із продажу квитків на автобуси по Україні та Європі, який співпрацює лише з легальними та перевіреними перевізниками. Проєкти компанії: запуск омніканальної системи продажу квитків на автовокзалах Києва, розробка та запровадження Smart ticket, а також нових IT-рішень з продажу квитків і диспетчеризації.

      В Україні наразі 652 автостанції. Всі вони працюють автономно одна від одної й не мають комплексного рішення щодо цифровізації.

     Фахівці компанії прогнозують, що вже в найближчому майбутньому всі автостанції та перевізники синхронізуються в єдину систему із державою для легалізації ринку, безпеки пасажирів та розв’язання проблемних питань на кшталт пільгових перевезень. Для цього ведуть перемовини із кількома міністерствами.

     – Усі мають глобальну проблему: біля автобусів «ділки» продають квитки пасажирам за готівку. А це, по-перше, відсутність уявлення про реальний обіг коштів, по-друге – несплачені податки, коментує Олег Міщенко.

     У компанії вважають, що завдяки новації вдасться поповнити бюджет України більш ніж на 1 млрд грн на рік і вивести з тіні 60% ринку автобусних перевезень.

     Отже, «розумний автовокзал» передбачає:

    • закриті території автовокзалів для безпеки пасажирів;
    • автоматичну роботу шлагбаумів із розпізнаванням номера автобуса для контролю легальності перевізників;
    • турнікети, які зчитують QR-код квитка;
    • автоматизований підрахунок плати за заїзд автобусів;
    • особистий кабінет перевізника і пасажира, тобто всю необхідну інформацію про автобусний рейс можна бачити у своєму телефоні.

     Водночас завдяки проєкту з’явилася ще низка автоматизованих послуг:

    • камера схову на вокзалі,
    • зарядна станцієя,
    • кімната по догляду за дитиною,
    • купівля кави та снеків в точках самообслуговування.

     Крім того, тепер у касах автовокзалів можна придбати квиток до будь-якого міста України, Європи та США, й не лише на автобус.

     – Вперше в Україні у касі автовокзалу пасажир може придбати автобусний, залізничний чи авіаквиток до Варшави, Риму та Барселони. У співпраці з залізницями та авіаперевізниками (загалом понад 400 тисяч авіарейсів) ми розширюємо кордони подорожей для українців. У планах – запустити таку послугу на всіх автостанціях нашої країни, резюмує Олег Міщенко.

Сподобалась ця стаття?

Share on Facebook
Share on Twitter
Share on Linkdin
Share on Pinterest

PokrovGZK© 2020 Design by DIT

Україна, Дніпропетровська обл., м.Покров, вул. Центральна, 11