Компанія «Укрпас» розробила концепцію «розумного автовокзала» і запровадила її на Центральному вокзалі Києва. Завдяки реалізації новітнього проєкту, робота автовокзалу стане здебільшого автоматизованою. Про це повідомив власник «Укрпас» Олег Міщенко.
![](https://pokrovgzk.com.ua/wp-content/uploads/2023/11/385521997_3849584341938882_6199929829688892697_n-827x1024.jpg)
За його словами, пілотний проєкт покликаний зробити автостанції та пасажирські перевезення цифровізованими, тобто мінімізувати людське втручання. Це запобігає корупційним ризикам, дає можливість перевізникам прозоро працювати, а пасажиру – комфортно подорожувати.
Довідка. Компанія «Укрпас» – онлайн-сервіс із продажу квитків на автобуси по Україні та Європі, який співпрацює лише з легальними та перевіреними перевізниками. Проєкти компанії: запуск омніканальної системи продажу квитків на автовокзалах Києва, розробка та запровадження Smart ticket, а також нових IT-рішень з продажу квитків і диспетчеризації.
В Україні наразі 652 автостанції. Всі вони працюють автономно одна від одної й не мають комплексного рішення щодо цифровізації.
![](https://pokrovgzk.com.ua/wp-content/uploads/2023/11/339297968_868804468254042_95385046951478172_n-1024x676.jpg)
Фахівці компанії прогнозують, що вже в найближчому майбутньому всі автостанції та перевізники синхронізуються в єдину систему із державою для легалізації ринку, безпеки пасажирів та розв’язання проблемних питань на кшталт пільгових перевезень. Для цього ведуть перемовини із кількома міністерствами.
– Усі мають глобальну проблему: біля автобусів «ділки» продають квитки пасажирам за готівку. А це, по-перше, – відсутність уявлення про реальний обіг коштів, по-друге – несплачені податки, – коментує Олег Міщенко.
У компанії вважають, що завдяки новації вдасться поповнити бюджет України більш ніж на 1 млрд грн на рік і вивести з тіні 60% ринку автобусних перевезень.
Отже, «розумний автовокзал» передбачає:
- закриті території автовокзалів для безпеки пасажирів;
- автоматичну роботу шлагбаумів із розпізнаванням номера автобуса для контролю легальності перевізників;
- турнікети, які зчитують QR-код квитка;
- автоматизований підрахунок плати за заїзд автобусів;
- особистий кабінет перевізника і пасажира, тобто всю необхідну інформацію про автобусний рейс можна бачити у своєму телефоні.
Водночас завдяки проєкту з’явилася ще низка автоматизованих послуг:
- камера схову на вокзалі,
- зарядна станцієя,
- кімната по догляду за дитиною,
- купівля кави та снеків в точках самообслуговування.
![](https://pokrovgzk.com.ua/wp-content/uploads/2023/11/367706009_1006074770460232_4209399558449194810_n-1024x666.jpg)
Крім того, тепер у касах автовокзалів можна придбати квиток до будь-якого міста України, Європи та США, й не лише на автобус.
– Вперше в Україні у касі автовокзалу пасажир може придбати автобусний, залізничний чи авіаквиток до Варшави, Риму та Барселони. У співпраці з залізницями та авіаперевізниками (загалом понад 400 тисяч авіарейсів) ми розширюємо кордони подорожей для українців. У планах – запустити таку послугу на всіх автостанціях нашої країни, – резюмує Олег Міщенко.