Говоримо про актуальне: чи виплачуються лікарняні під час простою підприємства і як в умовах війни працює БФ «Лікарняна каса»?

     В одному з підсумкових інтерв’ю наприкінці 2022 року, журналісти «ЗМ» поспілкувались із директором з управління персоналом Покровського ГЗК Олегом Черьомушкіним. Актуальним питанням на той час було збереження соціальних гарантій працівників під час простою підприємства, зокрема – виплати лікарняних. Відповідь керівника базувалась на законодавстві України. У цьому матеріалі ми нагадаємо нашим колегам, яким чином оплачується (чи не оплачується) листок непрацездатності під час простою. Торкнемося питання стосовно того чи варто взагалі оформлювати лікарняний, якщо його все одно не оплатять. Відповідь однозначна – варто, особливо якщо Ви є учасником Програми Благодійного фонду «Лікарняна каса». Навіть перебуваючи на вимушеному простої і незважаючи на військовий час, у працівників комбінату залишається повне право користуватись послугами страхової медицини, в рамках дії договору. Що з цього приводу важливо знати і враховувати сьогодні – ми запитали у директора із загальних питань Сергія Поровая.

                                                             Чи виплачуються лікарняні під час вимушеного простою підприємства?

     З 1-го грудня 2022 року Покровський ГЗК зупинив свої виробничі потужності через дефіцит електроенергії і неможливість у таких умовах продовжувати нормальну діяльність. Основна частина персоналу була відправлена на простій з оплатою 2/3 від окладу, з розрахунку роботи за 5-денним графіком. Посилаючись на законодавчу базу, в такому випадку працівникам, котрі знаходяться на простої, не оплачують листки непрацездатності (лікарняні). Роз’яснення з цього приводу були надані на Офіційному сайті Кабміну:

     «Якщо працівник під час простою зобов’язаний дотримуватись трудового розпорядку або у нього настало право на відпустку по вагітності та пологах, допомога по тимчасовій непрацездатності надається за всі дні непрацездатності, за які працівник втрачає оплату. Якщо ж під час тривалого простою працівник не підпорядковується правилам внутрішнього трудового розпорядку – підстави для оплати лікарняного як за рахунок коштів роботодавця, так і за рахунок коштів Пенсійного фонду, відсутні».

     Простими словами: ті працівники комбінату, які нині, під час простою, залучаються до виконання робіт, мають право на виплату лікарняних. Ті ж, хто не ходить на роботу (а це більша частина нашого трудового колективу), такого права не мають. Але це зовсім не означає, що не треба оформлювати листок непрацездатності у разі захворювання. Лікарняний треба обов’язково брати, якщо Ви є учасником Програми «Лікарняна каса», котра продовжує діяти навіть під час воєнного стану в країні. Це підтвердив директор із загальних питань нашого підприємства Сергій Поровай:

     – Якщо працівник переглядає свої розрахункові листи, то точно звернув увагу на те, що з його зарплатні продовжують утримувати 128 грн у вигляді внеску до «Лікарняної каси», в рамках дії договору, який він уклав з цим благодійним фондом. Нагадаю, що вже протягом 10 років наш комбінат успішно співпрацює з цією організацією з метою надання своєчасної медичної допомоги працівникам у вигляді придбання медикаментів, проведення лабораторно-діагностичних обстежень та лікування у стаціонарах. Все це учасник Програми може отримати безкоштовно, в межах суми, вказаної у договорі. Хочу підкреслити, що співпраця з «Лікарняною касою» юридично затверджена загальним договором, укладеним між підприємством та фондом, а також закріплена індивідуальними угодами з кожним працівником окремо. В рамках такого партнерства, підприємство щомісяця перераховує до Фонду 160 грн за кожного робітника, з яких людина сплачує 128 грн, а комбінат – по 32 грн. І сьогодні я хочу наголосити на тому, що договір з «Лікарняною касою» продовжує діяти. Він залишається актуальним для кожного учасника страхової Програми, незважаючи на воєнний час та вимушений простій підприємства. Причому послугами благодійного фонду можуть скористатись як цивільні працівники, так і військовозобов’язані. Важливо зазначити: у разі захворювання людина обов’язково має звернутись до свого сімейного лікаря та оформити лікарняний. Тільки на таких умовах благодійний фонд буде готовий з нею співпрацювати.

     Підсумовуючи перший етап нашого діалогу з керівником, робимо такі висновки:

  • Благодійний фонд «Лікарняна каса» продовжує надавати свої послуги працівникам комбінату-учасникам Програми.
  • Обов’язковою умовою для отримання страхових послуг в межах договору є офіційне оформлення лікарняного.

     До речі, аби не відкладати в довгий ящик питання стосовно терміну дії договору між працівником та «Лікарняною касою», який мав закінчитись у 2022 році, ми одразу запитали про це у Сергія Вікторовича:

  • Так, дійсно, працівники комбінату укладали договір з благодійним фондом на період 2021-2022 років, і, за логікою, його дія у 2023-му мала б завершитись. Але у зв’язку з воєнним станом в країні угоду подовжено. Тим самим кожному учаснику автоматично, без додаткової бюрократії, надано можливість користування послугами страхової організації.

     Таким чином, всі, хто підтверджував свою згоду стати учасником Програми «Лікарняна каса» підписанням відповідного договору, мають повне право, після оформлення листка непрацездатності, звернутись до представника благодійного фонду.

                                                  А на яку саме допомогу від благодійного фонду може розраховувати хворий?

     – Якщо учасник страхової Програми від «Лікарняної каси» звернувся за медичною допомогою у Покрові, то він може розраховувати на виділення 510 грн на амбулаторне лікування. Ця сума розподіляється так: 430 грн – на придбання медикаментів за рецептом лікаря і 80 грн – на видаткові матеріали та обстеження. Якщо людина потребує лікування в умовах денного стаціонару, то має право на виділення 1790 грн на один випадок захворювання. Перебування хворого в умовах цілодобового стаціонару передбачає допомогу у розмірі 3480 грн. Якщо учасник Програми звернувся до травмпункту, то йому нададуть 430 грн на медикаментозне забезпечення. На 1 ліжко/день перебування в реанімації передбачено 1720 грн, але не більше 8600 грн на один випадок захворювання, – констатує директор із загальних питань.

     У разі звернення учасника Програми «Лікарняна каса» до медичних закладів Дніпра, він може розраховувати на 5200 грн для отримання консультаційно-діагностичної допомоги, без медикаментозного забезпечення. Якщо працівник комбінату потребуватиме госпіталізації в обласній лікарні і цілодобового перебування в умовах стаціонару, то матиме повне право на медичну допомогу у розмірі 9500 грн: 7200 грн – на придбання ліків, 2300 грн – на лабораторно-діагностичне обстеження і видаткові матеріали.

     Отже, визначились і з тим, на який обсяг допомоги «Лікарняної каси» може розраховувати учасник Програми. Залишився останній етап – відповідь на запитання «Куди звертатись?»

     «Озброївшись» відкритим лікарняним листком і рецептом від сімейного лікаря, учасники страхової Програми повинні прямувати на перший поверх Центральної міської лікарні, вул. Медична, 19. Саме там розташований кабінет за №12 представників БФ «Лікарняна каса».

     Під час звернення хворий повинен при собі мати:

  • документ, який посвідчує особу (паспорт або посвідчення водія);
  • при амбулаторному лікуванні – амбулаторну карту хворого з записом лікаря стосовно захворювання, підтвердження про відкриття електронного листка непрацездатності (лікарняного);
  • при лікуванні в умовах денного або цілодобового стаціонару – направлення, завірені у встановленому порядку;
  • у разі необхідності отримання консультації чи проходження лабораторно-діагностичних обстежень – відповідні направлення, завірені в установленому порядку.
  • і не забувайте, що номер Вашого договору з Благодійною організацією співпадає з Вашим особистим табельним номером.

     Якщо людина не може особисто прийти до кабінету благодійного фонду або хоче проконсультуватись з його представниками, то може зателефонувати за такими номерами: (05667) 4 11 80 – стаціонарний; (050) 366 49 11– мобільний.  Додатково надаємо Вам телефони «гарячої лінії»: (0800) 50 50 23, (050) 050 50 23; (096) 050 50 23.

     – Хочу ще раз наголосити на тому, що «Лікарняна каса» навіть в умовах воєнного часу та періоду простою підприємства в жодному разі не відмовилась виконувати свої зобов’язання. Благодійний фонд працює і надає весь спектр послуг учасникам страхової Програми. Як на мене, це дуже важливо у такий важкий час для кожного з нас. Підкреслюю, що зазначена допомога розповсюджується і на військовослужбовців, котрі за цивільного життя уклали договір з благодійною організацією. Тому лікарняний під час хвороби брати не просто варто, а потрібно, щоб скористатись своїми правами в рамках дії страхової Програми, – підсумував Сергій Поровай.

     Якщо Ви ще не стали учасником Програми від БФ «Лікарняна каса», то можете в будь-який час виправити ситуацію. Для цього звертайтесь до інженерів з організації та нормування праці у Ваших підрозділах або до приймальні директора із загальних питань: адмінбудівля №2, 3-й поверх. Будьте здорові, сильні тілом і духом. При цьому не забувайте, що у разі потреби Вам є, куди звернутись по допомогу.

                                                                                                                                                                                                           Підготувала Наталія ЧЕПЕЦЬ

Сподобалась ця стаття?

Share on Facebook
Share on Twitter
Share on Linkdin
Share on Pinterest

PokrovGZK© 2020 Design by DIT

Україна, Дніпропетровська обл., м.Покров, вул. Центральна, 11