Головне – зберегти продуктивність і цілісність існуючого обладнання і забезпечити процес виробництва. З цією метою учасники виїзної наради цього тижня збирались на території шламосховища Криві Луки. Там наразі не проводиться видобуток, бо він розрахований під розробку шламів для Дільниці магнітної сепарації №1 (ДМС). Цей підрозділ не функціонує через відсутність попиту продукції. Але, як зазначив Голова правління Покровського гірничо-збагачувального комбінату, Сергій Шуваєв, навіть у такій складній виробничій ситуації «ми маємо зберегти сортамент продукції, яку випускає підприємство». Для цього – максимально підтримувати найбільш перспективні цехи, на яких зараз тримається виробництво. Мова йде про Північний кар’єр та ДМС №2, подальша робота якого і стала темою для обговорення.
Учасниками виїзної наради, яка проходила під керівництвом Сергія Шуваєва, стали: головний інженер Юрій Коркодола, головний механік Віталій Ємельянов, головний технолог Лев Куцевол, начальники виробничо-технічного відділу – Сергій Котій, Цеху з переробки шламів – Олександр Чайківський, Олександрівської збагачувальної фабрики – Андрій Гринь, проектно-конструкторського відділу – Дмитро Хаймін, а також заступник головного енергетика Олександр Петровець й інші спеціалісти. Зібравшись біля земснаряду №3 фахівці підприємства обговорювали два питання: демонтаж синхронного двигуна та підготовку незадіяного у роботі агрегату до зимування.
За словами Лева Куцевола, двигун цього земснаряду зараз потрібен на аналогічному обладнанні, яке працює над видобутком шламів на карті №2 Чкаловської збагачувальної фабрики (ЧЗФ).
Як ви вже сказали, ДМС №1 у нас зараз не працює, відповідно шламосховище Криві Луки й обладнання, розташоване на його території – теж не функціонує. І в найближчий період розпочинати тут роботи ми не плануємо. Тим часом, на карті №2 ЧЗФ, де наразі ведеться гідровидобуток, на земснаряді №3 (продуктивністю 3,5 тисячі тонн за годину) вийшов з ладу синхронний двигун. Ця поломка значно ускладнила та уповільнила виробничий процес на ДМС №2. Земснаряд №3 відповідає за первинну розробку цілякових шламів і намивання гідровідвалів, звідки здійснює водозабір земснаряд №2. Тепер лише він і залишився в роботі, але потужності цього обладнання не вистачає, аби забезпечити необхідний процес видобутку, – розповідає головний технолог.
За колегіальним рішенням, вихід із цієї ситуації знайшли шляхом заміни несправного двигуна на аналогічний із земснаряду №3, але того, що розташований на території шламосховища Криві Луки.
Виявляється, що зробити такий «донорський обмін» непросто. Вага двигуна, який наразі демонтують, – 10 тонн. Він знаходиться у машзалі земснаряду, а щоб його демонтувати, треба розібрати покрівлю і за допомогою вантажопідйомних механізмів перемістити на спецмайданчик. Звідси його вже заберуть і перевезуть до місця призначення. Саме цими роботами зараз займаються відповідальні спеціалісти.
Лев Куцевол зазначив, що через несправність земснаряду ДМС у серпні не виконала своє планове завдання з випуску концентрату: замість 6,5 тис. тонн випустили всього 5,2 тис. тонн. Тепер цех наздоганятиме втрачене у вересні, коли завершить всі ремонті роботи і зможе знову запустити у технологію два земснаряди.
До речі, саме ДМС №2 – той єдиний підрозділ, який наразі забезпечує випуск концентрату нашого підприємства. Про його подальші перспективи та найбільш болюче питання дефіциту персоналу нам розповів керівник комбінату.
– Всі ми розуміємо, що зараз наше підприємство працює у важких умовах. До складної економічної ситуації додався значний дефіцит персоналу. На це, звісно, вплинула війна. Багато працівників комбінату зараз служать в лавах ЗСУ, ще частина персоналу виїхала за межі міста. Але навіть у таких складних умовах наше завдання – зберегти сортамент продукції, яку ми випускаємо. Я нагадаю, що наш комбінат може виробляти окисний, карбонатний, дрібнозернистий концентрат та агломерат. А персоналу на всі підрозділи сьогодні не вистачає, і відновити його у найближчій перспективі ми не зможемо. Через таку важку ситуацію робота Олександрівської збагачувальної фабрики сьогодні не має сенсу. Навіть якщо з’явиться попит на продукцію, яку вона випускає, ми просто не зможемо запустити цей підрозділ. А от явно перспективний для нас – ДМС №2, виробництво якого направлене на випуск дрібнозернистого концентрату з шламів. Забезпечення його ефективної роботи на сьогодні є одним з пріоритетних питань комбінату, тому ми і приділяємо ДМС значну увагу. Також займаємось оптимізацією нашого великого водошламового господарства, яке є досить витратним. Щодо шламосховища Криві Луки, вважаю, що у майбутній перспективі воно цілком може стати сировинною базою для Цеху з переробки шламів, – зазначив Сергій Павлович.
Продовжуючи тему роботи Покровського ГЗК, слід зазначити, що у вересні, як і в серпні, працюватимуть Північний кар’єр та ДМС №2. В середині місяця до них приєднається Богданівська збагачувально-агломераційна фабрика. Наразі БЗАФ вже готують до нетривалого запуску.
Наталія ЧЕПЕЦЬ