Крокуючому екскаватору №136 Покровського карʼєра запустили нове “серце”

     Навіть у надважких умовах, продиктованих воєнним станом, наше підприємство продовжує ефективно працювати на високий результат. Запорукою виконання планових показників з розкриву та видобутку марганцевої руди є належний стан виробничих потужностей. Тому обраний комбінатом курс на модернізацію, закладений в Програмі виробничо-технічного розвитку (ПВТР), діє і далі. Так, оновлений після капітального ремонту крокуючий екскаватор (ЕК) №136 класу 20/90 Покровського кар’єра отримав ще й нове “серце” — синхронний електродвигун потужністю 2,5 Мвт. В процесі його запуску були присутні й наші кореспонденти.

     За ініціативи керівництва комбінату на чолі з Головою правління Сергієм Шуваєвим, на замовлення комбінату синхронний електродвигун вперше виготовив Запорізький завод електричних машин. Його вартість — 3 млн 850 тис. грн. Огляд цієї машини перед покупкою здійснили провідні фахівці нашого підприємства під час відрядження у Запоріжжя. Там були проведенні попередні випробування та перевірені всі технічні характеристики й електричні параметри на номінальне навантаження. У спеціалістів склалося позитивне враження від побаченого, тож процедура попереднього приймання пройшла вдало. Наступними етапами стали монтаж, запуск та проведення випробування електродвигуна в експлуатаційних умовах. Згідно з контрактом, електродвигун остаточно вважатиметься прийнятим лише тоді, як відпрацює деякий час без критичних зауважень.

     Представники заводу виробника, за умовами договору, були залучені до запуску нової електричної машини. До складу приймальної комісії на чолі з головним енергетиком комбінату Павлом Літуном також увійшли: начальник Відділу внутрішньої безпеки Сергій Несін, начальник Електроремонтного цеху (ЕРЦ) Юрій Скапенко, старший майстер Дільниці по ремонту і складання електромашин ЕРЦ Віктор Демідов, провідний інженер з експлуатації та ремонтів Відділу головного енергетика Дмитро Дрозд та інженер 1 категорії Відділу обладнання Анна Посьмашна.

     На момент нашого прибуття у Покровський карʼєр синхронний електродвигун вже був встановлений. За принципом роботи він обертає на своєму валу ще три генератори, які безпосередньо віддають постійний струм на роботу приводів підйому, тяги і обертання. Всю цю групу відцентрували.

      Після виміру необхідних параметрів, електричне “серце” машини запустили в роботу та склали відповідний акт.

     За словами головного енергетика, на комбінаті загалом функціонують три крокуючі екскаватори класу 20/90, а саме — у Північному (ЕК №128), Чкаловському №2 (ЕК №130) та Покровському (ЕК №136) карʼєрах.

      — Для забезпечення роботи цих екскаваторів використовуються синхронні електродвигуни потужністю 2,5 Мвт. І хоча у нас є резерв таких машин, але через значні динамічні навантаження протягом тривалого часу, метал приводного валу деформується і вал потребує частої заміни. А це втрата дорогоцінного часу на демонтаж двигуна, відправку його в ЕРЦ, де його приводять до ладу, виконують центрування валу, доставляють назад й знову монтують. Це збільшує простої крокуючого екскаватора по електричній частині й може поставити під загрозу виконання плану виробництва, — пояснив доцільність придбання Павло Літун.

      Павло Павлович акцентує, що для енергетиків заміна синхронного електродвигуна на машини класу 20/90 є надзвичайно важливим питанням в умовах війни. Тому цей пункт не виключили з ПВТР.

     Отже, тепер великі надії щодо виконання плану з добування руди у Покровському карʼєрі покладені на екіпаж ЕК №136 у такому складі: бригадир Петро Купріян, машиністи: Віктор Кузовий, Валерій Бондаренко, Олег Завгородній, Ігор Селезньов, Анатолій Безкровний; помічники машиністів: Віктор Компанієць, Анатолій Борисов, Віктор Запорожець, Юрій Караманов, Андрій Яковенко, Роман Ясутіс та Сергій Єгоров. Ми впевнені, що можемо покластися на цей досвідчений колектив, який виправдає всі сподівання.

     В перспективі, але вже після нашої Перемоги, головний енергетик комбінату має велике бажання поступово замінити й інші синхронні електродвигуни на машинах класу 20/90.

     Тож і надалі обʼєднуємо зусилля для досягнення спільних перемог на всіх фронтах. Захищаємо Україну, підтримуємо армію та будуємо плани, які обовʼязково реалізуємо у мирному майбутньому.

Сподобалась ця стаття?

Поделиться в facebook
Share on Facebook
Поделиться в twitter
Share on Twitter
Поделиться в linkedin
Share on Linkdin
Поделиться в pinterest
Share on Pinterest

PokrovGZK© 2020 Design by DIT

Україна, Дніпропетровська обл., м.Покров, вул. Центральна, 11