У сучасному світі ми дуже часто замовляємо товари через Інтернет. Буває, що не задумуючись скидаєм передоплату, або заходимо за посиланнями на неперевірених ресурсах і вводимо свої персональні фінансові дані. Після декількох таких необачних кроків, продавець товару або надавач послуги може зникнути. Отримавши свій легкий прибуток. Як же вберегтись від таких аферистів?
Про це розповідають у Дніпропетровській ОВА.
Якщо сайт – то лише офіційний
Найперше, в мережі потрібно остерігатися сайтів-двійників та фейкових інтернет-магазинів. Шахраї часто створюють копії офіційних ресурсів. З ідентичною назвою, дизайном, наповненням. Та все ж відрізнити їх від справжніх можна. Зазвичай у вебадресі шахрайського сайту буде змінений один із символів. Одразу це помітити важко, тож треба бути пильними.
А ще варто звертати увагу на наявність політики конфіденційності та персональних даних. У кожного легітимного сайту вони є. Крім того, у лівому верхньому куті повинен бути значок статусу безпеки.
Оплата товару лише після отримання
Аби покупка в інтернет-магазині не закінчилась розчаруванням та збитками, варто запам’ятати золоте правило: оплата лише після отримання товару. Якщо покупець наполягає на частковій або повній передплаті, краще відмовитися від замовлення. Насторожити мають й підозріло низькі ціни на товар.
Купувати онлайн краще на перевірених майданчиках, адміністратори яких можуть гарантувати повернення коштів.
Навіть якщо ви купуєте щось на невідомому порталі – не діліться паспортними, банківськими та будь-якими іншими особистими даними. Нікому не повідомляйте термін дії банківської картки та CVV-код.
Не варто вірити всім повідомленням
«Вітаємо, ви стали переможцем розіграшу цінного призу». Дуже часто шахраї розсилають такі повідомлення. З невеликим але… Мовляв, аби отримати виграш, потрібно сплатити невеликий відсоток від його вартості.
Тут для початку потрібно згадати, чи брали ви участь в якихось акціях. Поцікавитися назвою та сайтом компанії, яка проводила розіграш. Зв’язатися із офіційними представниками, дізнатися всі умови. Зазвичай після таких «допитів» шахраї просто перестають виходити на зв’язок. Адже розуміють, що їх викрили.
Маскуватися аферисти можуть й під виглядом банківських працівників. Надсилати повідомлення або телефонувати й повідомляти, що ваш рахунок нібито заблокований. Закликають сказати пін-код, номер картки, термін її дії та CVV-код. Такі дані можуть просити лише шахраї, працівникам банку ця інформація не потрібна.
Що робити, якщо ви стали жертвою інтернет-шахраїв
Перше, що необхідно зробити жертві інтернет-шахраїв, звернутись до найближчого відділу поліції. Або ж зателефонувати на лінію 102.
Далі зібрати докази: чеки про оплату, квитанції, скрін-копії оголошень, переписки з адміністратором або продавцем, посилання на сайт.
Можна звернутися до керівників інтернет-ресурсу та попросити заблокувати сторінку шахрая. А ще подзвонити до банку, через який проводилися платежі.
Шахраям загрожує штраф від 34 тис. до 51 тис. грн, громадські або виправні роботи. У найтяжчих випадках наступає кримінальна відповідальність: від трьох до восьми років позбавлення волі.