Як виконується Програма виробничо-технічного розвитку комбінату у військовий час? Відповідь проста: згідно з планом та з урахуванням дволі важких реалій сьогодення. Колектив чітко розуміє важливість максимально ефективної роботи підприємства для стабільної економічної ситуації в місті та родині кожного гірника. З цією метою комбінат продовжує виконувати свою виробничу програму в умовах значного дефіциту ресурсів, як матеріальних, так і людських. Її результат – досягнення планових показників за усіма напрямками, у тому числі – в ремонтах, проведення яких безпосередньо впливає на забезпечення стабільного функціонування підприємства. Один з таких – капітальний ремонт крокуючого екскаватора (ЕК) №136 Покровського кар’єра. Він розпочався ще у мирному січні, а продовжився вже у неспокійний військовий час. Це і стало основним фактором, котрий завадив своєчасно залучити машину у виробничий процес. Замість квітня фінал капітального ремонту подовжився до першої декади травня. На днях готовність екскаватора до експлуатації перевіряла компетентна комісія на чолі з Головою правління Сергієм Шуваєвим. Якими були висновки головних спеціалістів – читайте в нашому виробничому репортажі.
Разом з керівником підприємства до Покровського кар’єра прибули технічний директор Віктор Бондарець, головний інженер Юрій Коркодола, начальник Виробничо-технічного відділу Сергій Котій, в.о. головного механіка Олег Казаков, а також представники енерго- і комерційної служб. Про стан справ доповідав в.о. начальника карбонатного підрозділу Руслан Олійник, інженер з охорони праці Сергій Запускалов та екіпаж ЕК №136, на чолі з досвідченим бригадиром Петром Купріяном.
Першочергові завдання. Сукупна вартість капітального ремонту ЕК №136, який не встигли повністю закомплектувати всіма необхідними компонентами, склала 36 млн грн. Сергій Шуваєв відзначив, що така сума достатньо вагома для комплексної підготовки гірничодобувної машини до ефективної роботи. Ці слова підтвердили головний інженер комбінату і керівник кар’єра, демонструючи відремонтовані і замінені вузли:
– Останній капітальний ремонт машині було проведено у 2014-му. Звісно, за 8 років екскаватор відпрацював свій виробничий потенціал, що особливо відчувалося на системах обертання та крокування. На них і звернули максимальну увагу в ході відновлення. Таким чином, силами ремонтних служб (Ремонтно-механічного, Електроремонтного, Ремонтно-будівельного цехів, Центральної енерголабораторії) та екіпажу машини, було замінено зубчастий вінець, рейковий та роликовий круги, елементи головних циліндрів, промвали, шестерні, збірки підйомного та тягового редукторів обертання.
Всі представники комісії мали змогу візуально оцінити результати масштабної роботи. Окрему увагу на один із важливих вузлів системи гідравлічного крокування – гідрошарнір – звернув Юрій Коркодола:
Наші служби вперше провели унікальний ремонт цього елементу гідравліки. Раніше, до війни, ми мали змогу купувати нові, тобто готові, гідрошарніри і проводити їх заміну. Цього разу такої можливості не було, тому шукали інший вихід – відновлювали власними силами. У цій роботі брали участь наші проектанти, механіки і ремонтний персонал. На мій погляд, її виконано достатньо кваліфіковано, але треба, щоб машина пройшла практичне випробування. Тоді вже буде зрозуміло, наскільки ми готові на своїй базі виконувати подібні завдання.
Крім зазначених робіт, в процесі капремонту провели ревізію всіх вузлів та складових екскаватора. Електричні машини відновили в ЕРЦ із заміною вентиляторних установок на нові. Оновлено дротову та іншу електропродукцію: 300 м високовольтного дроту, 160 м перемичок, відревізовано електрошафи, застарілу систему освітлення також замінено на сучасну з енергозберігаючими LED-прожекторами. На вході до машинного залу встановлено компресорну установку китайського виробництва – пневмосистему для балансування режиму гальм. Подбали і про первинні засоби пожежогасіння, забезпечивши екскаватор достатньою кількістю вогнегасників.
За словами головного інженера комбінату, основні труднощі в процесі капітального ремонту були пов’язані із значним дефіцитом досвідченого ремонтного персоналу:
– На жаль, багато майстрів та слюсарів РМЦ з початком війни змушені були змінити сферу своєї діяльності, взявши в руки зброю замість звичних інструментів. На затримку ремонту також вплинули непорозуміння із належним монтажем елементу циліндра крокування. Підвели і підрядники, які займались постачанням нового ковшу для гірничодобувної машини. Цей важливий складовий компонент прийшов на комбінат недоукомплектований. Саме тому замість встановлення нового бригада РМЦ мала виконувати додаткові роботи з відновлення наявного ковшу.
Загальна оцінка. В цілому і Сергій Шуваєв, і Юрій Коркодола, і керівник та екіпаж ЕК №136 Покровського кар’єра дали позитивну оцінку виконаній масштабній роботі з капітального ремонту машини.
До речі, пройшовши екзаменаційне випробування, екскаватор вже активно залучений до процесу видобутку карбонатної руди. Як зазначив Руслан Олійник, у травні ця машина повинна видати на-гора 10 тис. тонн сировини. А її річний внесок до запланованої загальної виробничої програми підприємства має досягнути 140 тис. тонн.
Для того, аби дійти до поставленої мети, машина має доволі інтенсивно та ефективно працювати. Сподіваємось після проведеного капремонту так і буде, під чітким управлінням екіпажу у такому складі: бригадир Петро Купріян, машиністи: Валерій Бондаренко, Олег Завгородній, Ігор Селезньов, Анатолій Безкровний; помічники машиністів: Віктор Компанієць, Анатолій Борисов, Віктор Запорожець, Юрій Караманов, Андрій Яковенко, Роман Ясутіс та Сергій Єгоров.
Задовольнившись виконаним ремонтом ЕК №136, Голова правління комбінату підкреслив:
– В цілому наші крокуючі екскаватори, які послідовно відновлюються за спеціальною програмою, виконують покладені на них завдання. А от окремої уваги потребує робота комплексів. Її нарешті треба стабілізувати. Особливо це стосується верхніх горизонтів. Думаю, що в період запланованих пересувань конвеєрів р/к №6 та р/к №9 Північного і Чкаловського №2 кар’єрів, наші ремонтні служби зуміють ефективно провести відновлення проблемних вузлів обладнання. Після цього ми зможемо займатись нарощуванням об’ємів роботи комплексів.
Ось так, інтенсивно та наполегливо, сьогодні працює виробничий фронт та економічний тил нашого підприємства. Весь колектив розуміє важливість стабільної життєдіяльності комбінату, тому намагається її забезпечити у доволі важких умовах. Так, не все виходить за наміченими схемами, але докладаються максимальні зусилля задля досягнення головної мети – Перемоги на всіх українських фронтах.
Наталія ЧЕПЕЦЬ