Промисловий комплекс України, до якого належить і Покровський гірничо-збагачувальний комбінат, переживає досить важкі часи. Наш колектив намагається їх долати, максимально використовуючи всі наявні ресурси і працюючи у нелегких умовах. Більшість основних підрозділів підприємства зараз не працюють, серед тих, хто у виробничому строю – Північний кар’єр. Починаючи з квітня, працюють його обидва комплекси та всі крокуючі екскаватори. Не зупиняється і програма з модернізації обладнання, звісно, в обмежених обсягах. Цього літа вона торкнулася крокуючого екскаватора (ЕК) 15/90 №173. Про задачі, поставлені перед гірниками та ремонтниками, а також роботи, що наразі проводяться на машині – знають кореспонденти «ЗМ».
Начальник Північного кар’єру Сергій Орліченко розповів, що ЕК №173 – «відмінник виробництва», екіпаж цієї машини завжди впевнено виконує планові задачі. Його представники упевнені, для того, щоб і надалі ефективно працювати, треба вчасно звертати увагу на несправності та ліквідовувати їх. З цією метою 20-го червня крокуючий екскаватор зупинили на 100-денний ремонт. Протягом цього періоду вирішують одну з найбільш проблемних питань – відновлюють роботу механізму обертання.
Довідка. Останній капітальний ремонт на ЕК №173 проводився у 2018 році. Тоді були встановлені нові рейкове та роликове кола, а також зубчастий вінець. Окрім цього, були замінені всі збірки на редукторах, а також підшипникові вузли. Завдяки такому суттєвому оновленню машина змогла безперебійно відпрацювати протягом 5 років.
Очільник кар’єру акцентував на тому, що реалізація модернізаційних заходів у воєнному 2023 році, суттєво відрізняється від попередньої в плані постачання ТМЦ.
– Я б назвав нинішній ремонт крокуючого екскаватора поточним в обсязі капітального. Чому так? Річ у тому, що ми будемо замінювати ключові вузли машини: зубчастий вінець, рейкове та роликове кола, але встановимо не нові запчастини, а вживані. Зубчастий вінець взяли в Покровському кар’єрі, рейкове та роликове кола раніше працювали на ЕК №115. Цей екскаватор свого часу працював у Чкаловському кар’єру №1, а зараз він не задіяний у виробничому процесі, але серед складових машини є необхідні нам ТМЦ. Тому керівництвом підприємства було прийнято рішення їх демонтувати і встановити на ЕК №173, – докладно пояснив Сергій Георгійович.
Окрім оновлення трьох головних вузлів, які відповідають за функцію безперешкодного обертання екскаватора, проводять ревізію електричного обладнання екскаватора. З цією метою 20 електромашин вивезли до Електроремонтного цеху.
Кожен робить свій внесок в успіх загальної справи
Під’їжджаючи до ремонтного майданчика, одразу було зрозуміло, що робота там кипить, в буквальному сенсі цього слова. Свої завдання на місці капремонту виконували працівники Північного кар’єру, Ремонтно-механічного, Електроремонтного та Автотранспортного цехів.
В епіцентрі ремонтних подій ми зустріли механіка гірничої дільниці Олексія Шуміліна та начальника дільниці з ремонту кар’єрного устаткування РМЦ Олексія Луговського. Вони акцентували на тому, що наразі тривають роботи з відновлення поворотної платформи: спеціалісти виконують зачистку та зварювання тріщин металоконструкцій. Опорну раму готують до монтажу зубчастого вінця. Не забули приділити увагу й вирівнюванню стріли гірничої машини – над цим питанням у тандемі працювали маркшейдери та екіпаж екскаватора.
Познайомившись з виконавцями ремонтних робіт з РМЦ, ми готові назвати їх імена: електрогазозварювальники – Андрій Кувалдін та Олександр Легун, слюсар Євгеній Великий, механік дільниці з ремонту кар’єрного обладнання Сергій Грицай та зварювальник гірничої дільниці Анатолій Хайло.
Слід зазначити, що загальний контроль за організацією та проведенням капремонту ЕК №173 у кар’єрі здійснює головний механік підрозділу Сергій Михальчук. Він як раз проводив нараду спільно з механіком дільниці Володимиром Угленком та Олексієм Луговським. Фахівці шукали та обговорювали технічне рішення стосовно монтажу зубчастого вінця.
Весь час, поки ми знаходились на реммайданчику, робота тут не зупинялася. Окрім перелічених вище завдань, за допомогою спецтехніки АТЦ демонтовані рейкові кола вантажили та вивозили на інший майданчик Північного кар’єру.
Згуртований екіпаж націлений тільки на Перемогу
Звісно, безпосередню участь у проведенні капремонту бере екіпаж ЕК №173: машиністи Олександр Потайчук та Іван Парасочка, помічники машиніста Олександр Казанцев та Андрій Яковенко, а також електрослюсар Андрій Масло.
Колективом гірників керує спеціаліст з великим досвідом роботи, бригадир Федір Пасічник.
– Екіпаж у нас дружний і досвідчений. Кожен відповідально виконує свою роботу. Якщо треба, то без вагань прийдемо на допомогу товаришам, – не без гордості говорить Федір Петрович.
Працівники з ЕК №173 не лише тримають виробничий фронт, але й мужньо захищають нашу Батьківщину. Колеги говорять, що їм дуже не вистачає цих працівників екіпажу двох помічників машиністів екскаватора – Максима Коляди та Кирила Капітанчука. Вони вболівають за воїнів та чекають на їх повернення з Перемогою.
Підсумовуючи, Сергій Орліченко зазначив, що ремонтні роботи на ЕК №173 планують завершити наприкінці вересня. Саме тоді, з новими силами, машина повернеться до виробничого процесу. До кінця 2023 року на неї покладено виконання наступних обсягів: 475 тис. м3 розкриву гірничої маси та 69 тис. тонн видобутку марганцевої руди. Керівник кар’єру впевнений, що після проведеного ремонту такі планові показники будуть під силу екскаватору.
Олександрина ЛЕЩЕНКО