Початок весни ознаменувався оптимістичними прогнозами для нашого підприємства. Як ми вже зазначали, через попит на окисний марганцевий концентрат ІІ сорту, було прийнято рішення про часткове відновлення виробничого процесу. Так з 1 квітня стартує технологічний процес одного з основних «донорів» цієї сировини – Північного кар’єру. Для її переробки буде залучена Чкаловська збагачувальна фабрика, яка разом з гірниками зараз теж готується до запуску. Окрім того, допомогу у забезпеченні функціонування цих підрозділів будуть надавати працівники Автотранспортного, Залізничного, Ремонтно-механічного (РМЦ), Електроремонтного цехів та Центральної енерголабораторії, й інші – за необхідності.
То як же гірники готуються до запуску і що заплановано зробити для того, аби кар’єр вчасно і з максимальною готовністю ввійшов у виробничий ритм? На ці питання журналісти «ЗМ» шукали відповіді, відправившись безпосередньо на ремонтний майданчик. У той самий час готовність гірничо-транспортного обладнання до запуску і дотримання безпекового режиму перевіряла комісія з охорони праці під керівництвом директора Юрія Голова.
Підготовчі роботи – у розпалі
Під час спілкування з начальником кар’єру Сергієм Орліченком ми дізнались, що основні підготовчі роботи проводяться на роторних комплексах (р/к) №4 та №6. Крім гірників, над виконанням поставлених завдань працюють фахівці Ремонтно-механічного цеху та Центральної енерголабораторії.
В епіцентрі виробничих подій – на р/к №4, над відновленням основного обладнання працювали бригади РМЦ під керівництвом механіка Анатолія Купрікова. Він нас познайомив з колегам і розповів, на чому зосереджені їхні зусилля:
– На роторному екскаваторі працюють фахівці-ремонтники під керівництвом бригадира Ігоря Міцинського. Серед них: слюсар черговий та з ремонту устаткування Анатолій Лібусь, електрогазозварники Олексій Легун та Олексій Єнін. Вони займаються заміною двох зірочок на приводах ходу. А бригада Євгена Компанійця у складі Олександра Неділька, Олега Хоренка, електрогазозварників Володимира Найдьона та Віктора Шрама, виконує заміну великого балансиру на приводі ходу відвалоутворювача. Вказані деталі були відновлені на базі РМЦ, а тепер наші спеціалісти повертають їх на свої місця.
Як акцентував Сергій Орліченко, роботи киплять не тільки на нижньому комплексі, але й на верхньому р/к №6. Під час нашого візиту там активно готувались до запуску магістральних конвеєрів. Для цього монтували всі оперативні кабелі протяжністю 5 кілометрів, які були демонтовані перед холодним сезоном. Також, силами гірників проводиться відновлення спеціального розчину, необхідного для «м’якого» запуску обладнання.
Гірнича дільниця теж не відстає. Наразі там проводяться бурові роботи для проведення масового вибуху. Це дасть необхідний фронт робіт для крокуючого екскаватора №173.
Гірники впевнені, що досягнуть запланованого
За словами керівника кар’єру, суттєвих проблем у реалізації запланованої підготовки немає – всі пункти поступово виконуються.
– Після вимушеного простою наш колектив надзвичайно скучив за роботою. Тому люди з ентузіазмом беруться за виконання доручених завдань, максимально відповідально готують підрозділ до запуску. На особливу подяку за свій вклад у загальний результат заслуговують механік р/к №4 Сергій Марченко, а також енергетик цього ж комплексу Олександр Ситник, енергетик р/к №6 Костянтин Устименко та електрик дільниці Олег Растьогін. Ці люди надзвичайно серйозно ставляться до доручених їм завдань. Слід зазначити, що у підготовчих роботах задіяні приблизно 10% від всього штату нашого підрозділу. Але вже на початку квітня, коли ми введемо в експлуатацію абсолютно все гірниче обладнання – від ЕКГ до роторних комплексів, працювати буде весь колектив. Правда ми маємо незначний кадровий дефіцит через те, що працівники кар’єру були мобілізовані до ЗСУ. Наразі це питання вирішується шляхом доукомплектації вакантних посад робітниками з інших цехів. Завдань у нас ще достатньо, але я впевнений, що ми обов’язково виконаємо все заплановане, – запевняє начальник Північного кар’єру.
Важливі останні штрихи
Але перед тим, як приступити до повноцінної роботи, північники мають виправити певні недоліки, які стосуються правил охорони праці та пожежної безпеки. Про це за результатами перевірки говорили представники комісії.
Інженер з охорони праці Андрій Закревський наголосив на тому, що варто відновити дорожні знаки по кар’єру. Також слід замінити протерміновані діелектричні засоби захисту (рукавички і боти). Є проблеми і з вогнегасниками, деякі з них або мають вичерпаний термін експлуатації, або технічні недоліки.
Начальник бюро з нагляду за вантажопідйомними механізмами та підйомниками Сергій Побережнюк звернув увагу на пожежний щит, розташований поблизу приміщення для проведення наряду відвалоутворювача р/к №4, який необхідно доукомплектувати вогнегасником та совковою лопатою. Важливим стало зауваження стосовно частково порушеної цілісності поручневого загородження на відвалоутворювачі. Треба провести роботи по його заміні.
В.о. начальника Відділу з охорони праці та пожежної безпеки Роман Рибаков висловив сподівання на те, що колектив кар’єру зуміє виправити всі озвучені недоліки. У вирішенні проблемних питань гірники можуть розраховувати на спеціалістів з Відділу охорони праці.
Як бачимо, колективу Північного кар’єру є ще над чим працювати. Але ми впевнені, що гірники впораються і підрозділ своєчасно включиться у виробничий процес. Вже на цьому тижні перші тони видобутої весняної руди поїдуть на збагачення. Сподіваємось, що цей процес стане символічним початком відновлення всього виробничого ланцюга нашого підприємства.