До тих, хто відповідає за стабільність та безпечність руху залізниці, відносяться спеціалісти Служби колії. Її колектив контролює стан залізничного полотна, яким здійснюються перевезення видобутої сировини і готової продукції підприємства. Керує цим відповідальним напрямком роботи Залізничного цеху досвідчений професіонал Костянтин Марковський. У його підпорядкуванні 6 бригад ремонтників, які працюють на всіх станціях комбінату. Саме ці люди проводять технічне обслуговування стрілочних переводів, піклуючись про безпеку руху потягів.
– Наші бригади постійно задіяні в ремонтах, які покликані зробити рух залізницею безпечним та стабільним. На планове обслуговування шляхових сполучень відводиться 90% всього робочого часу бригад. Колія перед тим, як по ній дозволять рух залізничного транспорту, повинна відповідати певним нормам, що і має забезпечувати наша служба. Наприклад, трапляється так, що стрілочний брус виходить з ладу. Звісно, рух потягів по ньому забороняється. Ось тут і приходять на допомогу наші «лікарі колії». Вони вимірюють брус спеціальним шаблоном, і якщо бачать відхилення від стандарту, то одразу ж приступають до усунення проблеми. Підтягують, підбивають, перешивають, виймають болти, кріплення і роблять все можливе, щоб оперативно відновити рух залізницею. Таким чином, саме від злагодженості дій ремонтників колії залежить безаварійність руху потягів, – детально пояснює Костянтин Валерійович.
Переконатись у словах начальника Служби колії кореспонденти «ЗМ» змогли особисто, відправившись до стрілочного переводу № 1А ст.Калініна, де як раз працювала бригада ремонтників під керівництвом Владислава Зубика. Він розповів, що по цій колії рухаються «вертушки», якими добута сировина з Олександрівського кар’єру перевозиться на збагачувальну фабрику. На даний момент фабрика знаходиться на простої, тому з’явився час для проведення технічного обслуговування колії без необхідності зупинки руху по ній, чим і скористались залізничники.
Нам вдалося поспілкуватись з деякими працівниками бригади. Знайомтесь, Олександр Бойко – монтер колії з 30-річним досвідом роботи. Олександр Миколайович акцентував, що працювати йому подобається, адже він трудиться у надзвичайно згуртованому колективі. Впевнений, що це вкрай важливо, особливо під час важкого воєнного періоду.
Його колега Михайло Коломоєць прийшов до цеху 3 роки тому. Він відзначає, що починав працювати на посаді електромонтера. Потім була робота на іншому підприємстві, після неї – вихід на заслужений відпочинок. Та Михайло Михайлович не зміг просто сидіти вдома і нічим не займатися. Тому вирішив повернутися до рідного цеху.
– Навіть незважаючи на те, що моя робота дуже виснажлива фізично, я все одно переживаю приплив сил та енергії, виконуючи відповідальні завдання, бо відчуваю себе потрібним, – зізнається Михайло Коломоєць.
Ось так, день за днем, монтери колії впевнено виконують покладені на них завдання з ремонту залізничного полотна, забезпечують безпеку та стабільність руху.