Промисловий комплекс України, до якого належить і Покровський гірничо-збагачувальний комбінат, переживає досить важкі часи. Наш колектив намагається їх долати, максимально використовуючи всі наявні ресурси і працюючи у нелегких умовах. Більшість основних підрозділів підприємства зараз не працюють, серед тих, хто у виробничому строю – Північний кар’єр. Починаючи з квітня, працюють його обидва комплекси та всі крокуючі екскаватори. Не зупиняється і програма з модернізації обладнання, звісно, в обмежених обсягах. Цього літа вона торкнулася крокуючого екскаватора (ЕК) 15/90 №173. Про задачі, поставлені перед гірниками та ремонтниками, а також роботи, що наразі проводяться на машині – знають кореспонденти «ЗМ».
![](https://pokrovgzk.com.ua/wp-content/uploads/2023/08/Орліченко-1024x683.jpg)
Начальник Північного кар’єру Сергій Орліченко розповів, що ЕК №173 – «відмінник виробництва», екіпаж цієї машини завжди впевнено виконує планові задачі. Його представники упевнені, для того, щоб і надалі ефективно працювати, треба вчасно звертати увагу на несправності та ліквідовувати їх. З цією метою 20-го червня крокуючий екскаватор зупинили на 100-денний ремонт. Протягом цього періоду вирішують одну з найбільш проблемних питань – відновлюють роботу механізму обертання.
Довідка. Останній капітальний ремонт на ЕК №173 проводився у 2018 році. Тоді були встановлені нові рейкове та роликове кола, а також зубчастий вінець. Окрім цього, були замінені всі збірки на редукторах, а також підшипникові вузли. Завдяки такому суттєвому оновленню машина змогла безперебійно відпрацювати протягом 5 років.
Очільник кар’єру акцентував на тому, що реалізація модернізаційних заходів у воєнному 2023 році, суттєво відрізняється від попередньої в плані постачання ТМЦ.
– Я б назвав нинішній ремонт крокуючого екскаватора поточним в обсязі капітального. Чому так? Річ у тому, що ми будемо замінювати ключові вузли машини: зубчастий вінець, рейкове та роликове кола, але встановимо не нові запчастини, а вживані. Зубчастий вінець взяли в Покровському кар’єрі, рейкове та роликове кола раніше працювали на ЕК №115. Цей екскаватор свого часу працював у Чкаловському кар’єру №1, а зараз він не задіяний у виробничому процесі, але серед складових машини є необхідні нам ТМЦ. Тому керівництвом підприємства було прийнято рішення їх демонтувати і встановити на ЕК №173, – докладно пояснив Сергій Георгійович.
Окрім оновлення трьох головних вузлів, які відповідають за функцію безперешкодного обертання екскаватора, проводять ревізію електричного обладнання екскаватора. З цією метою 20 електромашин вивезли до Електроремонтного цеху.
![](https://pokrovgzk.com.ua/wp-content/uploads/2023/08/DSC_0750-1024x683.jpg)
![](https://pokrovgzk.com.ua/wp-content/uploads/2023/08/DSC_0756-1024x683.jpg)
![](https://pokrovgzk.com.ua/wp-content/uploads/2023/08/DSC_0757-1024x683.jpg)
Кожен робить свій внесок в успіх загальної справи
Під’їжджаючи до ремонтного майданчика, одразу було зрозуміло, що робота там кипить, в буквальному сенсі цього слова. Свої завдання на місці капремонту виконували працівники Північного кар’єру, Ремонтно-механічного, Електроремонтного та Автотранспортного цехів.
В епіцентрі ремонтних подій ми зустріли механіка гірничої дільниці Олексія Шуміліна та начальника дільниці з ремонту кар’єрного устаткування РМЦ Олексія Луговського. Вони акцентували на тому, що наразі тривають роботи з відновлення поворотної платформи: спеціалісти виконують зачистку та зварювання тріщин металоконструкцій. Опорну раму готують до монтажу зубчастого вінця. Не забули приділити увагу й вирівнюванню стріли гірничої машини – над цим питанням у тандемі працювали маркшейдери та екіпаж екскаватора.
![](https://pokrovgzk.com.ua/wp-content/uploads/2023/08/DSC_0739-1024x683.jpg)
![](https://pokrovgzk.com.ua/wp-content/uploads/2023/08/DSC_0744-1024x683.jpg)
![](https://pokrovgzk.com.ua/wp-content/uploads/2023/08/DSC_0748-1024x683.jpg)
![](https://pokrovgzk.com.ua/wp-content/uploads/2023/08/DSC_0773-1024x683.jpg)
![](https://pokrovgzk.com.ua/wp-content/uploads/2023/08/DSC_0742-1024x683.jpg)
![](https://pokrovgzk.com.ua/wp-content/uploads/2023/08/DSC_0761-1024x683.jpg)
Познайомившись з виконавцями ремонтних робіт з РМЦ, ми готові назвати їх імена: електрогазозварювальники – Андрій Кувалдін та Олександр Легун, слюсар Євгеній Великий, механік дільниці з ремонту кар’єрного обладнання Сергій Грицай та зварювальник гірничої дільниці Анатолій Хайло.
Слід зазначити, що загальний контроль за організацією та проведенням капремонту ЕК №173 у кар’єрі здійснює головний механік підрозділу Сергій Михальчук. Він як раз проводив нараду спільно з механіком дільниці Володимиром Угленком та Олексієм Луговським. Фахівці шукали та обговорювали технічне рішення стосовно монтажу зубчастого вінця.
![](https://pokrovgzk.com.ua/wp-content/uploads/2023/08/DSC_0731-1024x683.jpg)
![](https://pokrovgzk.com.ua/wp-content/uploads/2023/08/DSC_0767-1024x683.jpg)
Весь час, поки ми знаходились на реммайданчику, робота тут не зупинялася. Окрім перелічених вище завдань, за допомогою спецтехніки АТЦ демонтовані рейкові кола вантажили та вивозили на інший майданчик Північного кар’єру.
![](https://pokrovgzk.com.ua/wp-content/uploads/2023/08/DSC_0771-1024x683.jpg)
![](https://pokrovgzk.com.ua/wp-content/uploads/2023/08/DSC_0738-1024x683.jpg)
![](https://pokrovgzk.com.ua/wp-content/uploads/2023/08/DSC_0774-1024x683.jpg)
Згуртований екіпаж націлений тільки на Перемогу
Звісно, безпосередню участь у проведенні капремонту бере екіпаж ЕК №173: машиністи Олександр Потайчук та Іван Парасочка, помічники машиніста Олександр Казанцев та Андрій Яковенко, а також електрослюсар Андрій Масло.
Колективом гірників керує спеціаліст з великим досвідом роботи, бригадир Федір Пасічник.
– Екіпаж у нас дружний і досвідчений. Кожен відповідально виконує свою роботу. Якщо треба, то без вагань прийдемо на допомогу товаришам, – не без гордості говорить Федір Петрович.
Працівники з ЕК №173 не лише тримають виробничий фронт, але й мужньо захищають нашу Батьківщину. Колеги говорять, що їм дуже не вистачає цих працівників екіпажу двох помічників машиністів екскаватора – Максима Коляди та Кирила Капітанчука. Вони вболівають за воїнів та чекають на їх повернення з Перемогою.
![](https://pokrovgzk.com.ua/wp-content/uploads/2023/08/DSC_0780-1-1024x683.jpg)
Підсумовуючи, Сергій Орліченко зазначив, що ремонтні роботи на ЕК №173 планують завершити наприкінці вересня. Саме тоді, з новими силами, машина повернеться до виробничого процесу. До кінця 2023 року на неї покладено виконання наступних обсягів: 475 тис. м3 розкриву гірничої маси та 69 тис. тонн видобутку марганцевої руди. Керівник кар’єру впевнений, що після проведеного ремонту такі планові показники будуть під силу екскаватору.
Олександрина ЛЕЩЕНКО