Наприкінці лютого поточного року на Офіційному сайті АТ «Укрзалізниця» було опубліковано публічний договір «Про надання послуг з організації перевезень вантажів залізничним транспортом». До документу внесені примусові зміни щодо методології нарахування плати за користування рухомим складом, які призведуть до серйозного збільшення ставок монополіста з перевезень – аж на 1554%. Такі захмарні тарифи вже з 1-го квітня 2020 року мали набути законної сили, але через запровадження всеукраїнського карантину, договір було відтерміновано. А ми, як і всі наші читачі, розуміємо, що Покровський гірничо-збагачувальний комбінат, разом із усіма підприємствами ГМК, є постійним користувачем послуг залізниці в плані відвантаження та доставки готової продукції споживачам. Саме тому комбінат категорично проти подібних свавільних дій повного монополіста на ринку залізничних перевезень. І для того, щоб позицію нашого підприємства було враховано, на захист його інтересів стала профспілка. Під її егідою, за дорученням чотирьохтисячного трудового колективу АТ «ПОКРОВСЬКИЙ ГЗК», було направлено офіційний лист-звернення до Міністерства соціальної політики України (Міністра М.В. Лазебної), за підписом голови профкому ПГЗК Євгена Запускалова. Цитуємо його зміст:
«Це неприпустимо, коли у світі знижуються ціни на металопродукцію. Адже металургійна промисловість є однією з найбільших наповнювачів бюджету України, як податками, так і валютними надходженнями. Трудові колективи це дуже хвилює, тому що збільшення плати за вантажні перевезення залізницею, призведе до збільшення собівартості продукції металургійної промисловості. Відповідно – до зниження собівартості нашої продукції на ринку металу, а цілком можливо, що і до скорочення працюючих на підприємствах металургійної та гірничодобувної промисловості України. Профспілку також дуже хвилює і те, що в результаті таких дій «Укрзалізниці» ймовірне «замороження» рівня заробітної плати, а можливо навіть і зменшення її розміру. А це – зубожіння не однієї тисячі працівників та їх сімей, повальне звільнення робітників з підприємств, масове незадоволення діями влади. Це не відповідає ні інтересам працівників, думаю, що й інтересам держави також.
З урахуванням того, що подібні дії «Укрзалізниці» значно впливають на соціально-трудові відносини, просимо Вас звернутись до Президента, Прем’єр-Міністра України з пропозицією призупинити дію вищевказаного публічного договору до узгодження умов переходу на нові договірні відносини між органами державної влади, АТ «Укрзалізниця» та користувачами послуг перевізника-монополіста…»
Документ саме такого змісту було направлено до вищих органів державної влади, де, сподіваємось, наше підприємство, нарешті, почують. Адже в інтересах країни зберегти свою промисловість – основу економічної стабільності – та підтримати ГМК у такі складні часи.